Sunday 24 April 2011

BURUNG F1 =D

Ingatkan kereta sahaja ada nama F1. muncul pula kenari F1 .rupa-rupanya BURUNG KENARI F1..
Sebelum bercakap tentang ciri kenari F1, mungkin ada baiknya untuk memahami terlebih dahulu apa makna F1 yang sering kita dengar dari mulut ke mulut. F1 merupakan nama pendek dari “fillial” yang ertinya adalah keturunan. Jadi untuk singkatnya, F1 = keturunan ke-1, F2 = keturunan ke-2 dan seterusnya. Untuk kasus F1 pada burung kenari, sebenarnya persoalan ini cukup bias di masyarakat.
Ok,selanjutnye tentang ciri kenari F1. Apabila anda ingin mengenali ciri-ciri kenari F1, ada baiknya anda pastikan terlebih dahulu kenari jenis apa yang akan anda cari F1 nye. Seperti kita ketahui, kenari memiliki ragam yang cukup banyak. Sebagai contoh Yorkshire Canary, Russian Canary, Waterslager Canary, Lizard Canary dst. Hasil dari perkawinan dari masing-masing jenis tersebut adalah kenari F1. Dan untuk mengetahui ciri kenari F1 dari setiap jenis tersebut, tentu kita harus merujuk pada jenis masing-masing . Dan sudah tentu antara kenari satu dan yang lain tidak akan sama..
Sayangnya, pemahaman yang telah berkembang di masyarakat memang telah byk Hampir semua penghobi memahami bahwa kenari F1 adalah hasil dari perkahwinan kenari import jantan dengan kenari local betina, tidak peduli apa jenis kenari import tersebut.
Oleh kerana itu, jika anda termasuk orang yang ingin mengenal lebih lanjut tentang ciri-ciri kenari F1, anda tidak boleh serta merta menyamakan ciri kenari F1 Yorkshire dengan Gloster dan atau sebaliknya.
Untuk Ciri kenari F1 Yorkshire vs betina local, biasanya memiliki bodiyyang cukup besar. Untuk Ciri kenari F1 Gloster vs betina local, biasanya memiliki body yang agak bulat. Untuk jenis-jenis kenari yang lain, silakan lah merujuk pada ciri utama dari jenis masing-masing. =D

No comments:

Post a Comment